Ioan Mugioiu ( Elvetia ) : Atenţie la „democraţia vestică“

Raspuns la un apel de la Uniunea Internationala a Femeilor Romane
Stimate Doamne,Am citit mesajul pe care mi l-ati trimes si incerc sa va raspund pentru scurtul timp pe care il am. Desigur ca femeile reprezinta in societatea omeneasca ponderea cea mai importanta a vietii sociale si intelectuale.In Romania femeile au fost intotdeauna dealungul istoriei mai puternice decit barbatii. Poate ati auzit de <Amazoane>, luptatoarele trace care au luptat impotriva grecilor. caci probabil barbatii erau prea lasi. Barbatii sint, in comparatie cu femeile, un element care se prezinta la “exterior”, ca elementul puterii.

In trecutul societatii romanesti, spre deosebire de societatile vest-europene, a existat numai matriarhatul. Acum 30 de ani, cind am sosit in Europa de Vest (in Germania si mai tirziu in Elvetia) am ramas socat de pozitia “defavorabila” a femeii in comparatie cu cea a societatii comuniste din Romania. La aceeasi pregatire, salarii mult mai scazute. Deasemenea domeniul accesibil de meserii sau stiinta de necomparat cu cel din Europa de Est. >>>>

Publicat în opinii. Etichete: . Leave a Comment »

Lasă un comentariu