ASASINAREA MORALA A UNUI IERARH – Alexandru Stănciulescu-Bârda: „In Memoriam Antonie Plămădeală“

Cu ani în urmă, la o şedinţă cu preoţii, Vlădica Nestor Vornicescu ne-a spus: ,,Părinţilor, peste ani veţi fi mândri că aţi fost contemporani cu câţiva mari ierarhi ai Bisericii noastre. Aş pune în capul listei pe Vlădica Antonie al Ardealului. Mai departe completaţi Dumneavoastră lista!”
Cuvintele acestea le-am reţinut în sufletul meu şi azi, de câte ori îmi amintesc cu durere că Părintele Nestor nu mai este printre noi şi îi dau dreptate. Au fost câţiva ierarhi ai Bisericii noastre, cum nu se ştie când va mai avea această instituţie! Despre Înaltul Nestor am mai vorbit, dar niciodată de ajuns, despre Vlădica Antonie niciodată şi nu ştiu de ce!

Am avut o reţinere ca să scriu despre marele ierarh transilvan. Era imensă personalitatea lui şi am socotit întotdeauna că i-aş profana memoria, dacă aş îndrăzni să-i creionez chipul în câteva cuvinte. Poate nu l-am cunoscut eu suficient de bine sau poate am fost întotdeauna unul dintre cei mai mari admiratori ai săi. >>>>>

Publicat în opinii. Etichete: . Leave a Comment »

Lasă un comentariu